بهترین و برترین و متفاوت ترین وبلاگ

شمسیا | شمسیا . بلوگ اسکای |shamsia | www.shamsia.blogsky.com|shamsia.blogsky

بهترین و برترین و متفاوت ترین وبلاگ

شمسیا | شمسیا . بلوگ اسکای |shamsia | www.shamsia.blogsky.com|shamsia.blogsky

بزرگ‌ترین نگرانی زنان و دختران

حالا جراحی‌های زیبایی سینه به عمل جراحی شایعی بدل شده‌اند که بسیاری از زنان و دختران جوان به آن اقدام می‌کنند. عمل‌‌های معمول جراحی پلاستیک در سینه عبارتند‌از جاگذاری پروتزها، بلندکردن، قرینه‌کردن یا کوچک‌کردن سینه‌ها که ‌هر کدام از این جراحی‌ها می‌تواند روی توانایی شیردادن زنان در آینده تاثیر بگذارد.



مشکلی که بیماری نیست

اکثر گره‌ها یا توده‌های (LUMP) سینه در دختران و زنان جوان خوش‌خیم است. اگر متوجه یکی از آن‌ها شدید نترسید و فقط به پزشک خودتان مراجعه کنید اما بد نیست اطلاعاتی در مورد انواع بیماری‌های خوش‌خیم سینه در زنان داشته باشیم. حالت فیبروکیستیک حالتی است که در آن بافت ریه بیشتر حالت کیستی دارد. این حالت را در گذشته بیماری می‌دانستند اما در حال حاضر آن را یک حالت طبیعی می‌دانند که این حالت احتمال ابتلا به سرطان را بیشتر نمی‌کند اما در زنانی که این حالت را دارند به‌دلیل شکل خاص ریه تشخیص سرطان احتمالی سخت‌تر است. زنانی که این حالت را دارند در نیمه دوم دوره ماهانه خود برخی علائم را تجربه می‌کنند. مطالعات نشان داده در زنانی که داروهای پیشگیری از بارداری مصرف می‌کنند این حالت کمتر است.




   خانم‌های جوان‌ نباید بترسند

کیست‌های سینه عبارتند از کیسه‌های حاوی مایع در داخل سینه، این کیست‌ها خوش‌خیم بوده و در زنان جوان شایع هستند، بیشتر این کیست‌ها در نیمه دوم دوره‌‌ ماهانه دیده می‌شوند. پزشکان معمولا با انجام سونوگرافی به تشخیص قطعی کیست سینه می‌رسند. اگر در سینه شما مشکل وجود داشته باشد که بافت آن حاوی مایع نباشد (یعنی کیست نباشد) باز هم نباید نگران شوید. در بیشتر زنان جوان توده‌های سفت هم نشانه سرطان نیستند. به‌طور معمول این حالت ناشی از فیبرو آدنوماست. این حالت به توده‌‌ای نسبتا نرم از بافت فیبروتیک که غالبا بدون درد است و حاشیه مشخص و گرد دارد، گفته می‌شود. تشخیص این حالت با معاینه توسط پزشک و نمونه برداری به وسیله سرنگ انجام می‌شود. اگر فیبرآدنوما بزرگ، دردناک یا در حال رشد باشد یا در صورتی که باعث اضطراب فرد شود. با یک جراحی کوچک برداشته می‌شود. یادتان باشد که برداشتن این فیبرآدنوما به این دلیل نیست که آن‌ها قابلیت تبدیل‌شدن به سرطان را دارند، نه، اینگونه نیست و نباید نگران بروز بدخیمی در سینه‌تان باشید.



   اگر در سن بالا باردار می‌شوید

در خلال دوران بارداری و شیردهی سینه‌های زنان تغییراتی پیدا می‌کند و بزرگ‌تر می‌شود. طی این دوران داکت‌ها و لوبول‌های بیشتری در سینه شکل می‌گیرند و جریان خون در کل سینه نسبت به دوران قبل از بارداری 250‌درصد افزایش می‌یابد.

پس از پایان دوران شیردهی، شکل سینه‌ها تغییر می‌کند. ممکن است ترک خوردگی و چین و شکن‌هایی در بافت سینه ایجاد شود که حتی در زنانی که به فرزندان خود شیر نمی‌دهند هم ایجاد می‌شود. جدا از این در حدود 40 سالگی، تغییرات مرتبط با سن در سینه‌های زنان ایجاد می‌شود. زنانی که در بالای 35 سالگی باردار می‌شوند ممکن است تغییرات ناشی از هر دو حالت را تجربه کنند.


مسئله مهم رضایت شماست

حالا جراحی‌های زیبایی سینه به عمل جراحی شایعی بدل شده‌اند که بسیاری از زنان و دختران جوان به آن اقدام می‌کنند. عمل‌‌های معمول جراحی پلاستیک در سینه عبارتند‌از جاگذاری پروتزها، بلندکردن، قرینه‌کردن یا کوچک‌کردن سینه‌ها که ‌هر کدام از این جراحی‌ها می‌تواند روی توانایی شیردادن زنان در آینده تاثیر بگذارد. شایع‌‌ترین عمل جراحی زیبایی سینه، جاگذاشتن پروتز است که باعث بزرگ‌تر شدن بافت سینه می‌شود. این پروتزها زیر لایه چربی عضلانی گذاشته می‌شود اما مسئله مهم این است که زنان و دختران باید جوان بدانند که بسیاری از شکل‌های سینه طبیعی ارزیابی شده و مشکلی ندارند اما مسئله‌ای که من می‌خواهم توصیه کنم این است که به‌خوبی‌ها و ضررها و خطرات احتمالی این عمل‌ها فکر کنید و آنگاه تصمیم بگیرید و اگر این جراحی واقعا اعتمادبه‌نفس شما را تا حد زیادی بالا می‌برد آن وقت آن را انجام دهید.



   پروتزها خطرناک هستند؟

به‌طور معمول 2 نوع پروتز سینه وجود دارد: نوعی که حاوی سالین «آب‌نمک» است و نوعی که از سیلیکون درست‌شده‌ است. اکثر پروتزهای جدید از سالین پر می‌شوند. در سال 1992 استفاده از پروتزهای حاوی سیلیکون به‌دلیل مشخص‌نبودن وضعیت سلامت فرد در درازمدت، در آمریکا ممنوع شد اما در برخی از کشورهای جهان هنوز از این پروتزها استفاده می‌شود. در ضمن بیماری‌های بافت همبند، سرطان‌ها و بیماری‌های رشته اعصاب در موارد سیلیکون بیشتر رخ می‌دهد.

در کل، مطالعات طولانی‌مدت هیچ عارضه خطرناکی در زنانی که عمل جراحی پروتز سینه انجام داده‌اند را نشان نداده‌اند. تنها خطرات این قبیل عمل‌های جراحی خطرات معمول انجام هر عمل جراحی مثل عوارض بیهوشی، خونریزی یا عفونت است. در اکثر مطالعات انجام شده، هیچ افزایش احتمال ابتلا به سرطان در زنانی که پروتز سینه دارند دیده نشده است اما برخی گزارش‌ها هم در مورد افزایش نسبی برخی بیماری‌ها در افراد دارای پروتز وجود دارد. 



اگر می‌خواهید بعدا صاحب فرزند شوید

به‌طور کلی 3 برش برای انجام عمل جراحی پروتز سینه انجام می‌شود که برش‌‌هایی که در قسمت زیرین سینه ایجاد می‌شوند برای شیردهی در سال‌های بعد مناسب‌تر هستند زیرا در این حالت داکت‌ها (لوله‌های) انتقال‌دهنده شیر به نوک سینه آسیب نمی‌بینند. اگر برش‌ در ناحیه نوک سینه انجام گیرد باعث کاهش تولید و انتقال شیر می‌شود و روی روند شیردادن، تاثیر می‌گذارد. برای همین اگر قصد دارید در آینده صاحب فرزند شوید حتما این موضوع را به جراح خود اطلاع دهید.



این جراحی فقط باید درمانی باشد

جراحی کوچک‌کردن سینه، از عمل‌های جراحی است که در سال‌های اخیر رواج یافته است. برخی به این عمل جراحی به‌عنوان یک جراحی زیبایی نگاه می‌کنند اما واقعیت این است که متخصصان می‌گویند، این جراحی نباید به‌عنوان یک جراحی زیبایی در نظر گرفته شود و فقط باید یک جراحی درمانی باشد یعنی در صورتی‌که این حالت باعث ایجاد درد در ناحیه گردن و پشت شود یا ایجاد حالت ناراحتی بکند باید نسبت به انجام آن اقدام کرد. در کل 2 نوع عمل جراحی کوچک کردن وجود دارد که در هر 2 نوع ممکن است اختلال در شیردادن پیش بیاید. پس اگر خواستید بعدا صاحب فرزند شوید در این مورد دقت کرده و با پزشک معالج خود مشورت کنید. به هر‌ صورت فقط بهتر است این جراحی محدود به کسانی شود که دچار مشکل هستند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد