Active blindspot detection
در قسمت پشت ماشین با کمک سنسور،
موقعیت ترافیکی را کنترل و با اخطار مثلث روی آینه بیرونی
و لرزش خفیف فرمان، راننده را از نزدیک شدن
ماشین از عقب آگاه می سازد.
نمایشگاه اتومبیل نیویورک روز جمعه هفته گذشته (۲۲ آوریل) شروع به کار کرد و تا روز یکشنبه، اول ماه می ادامه دارد. این نمایشگاه یکی از قدیمی ترین نمایشگاه های اتومبیل دنیاست. اولین دوره این نمایشگاه در سال ۱۹۰۰ برگزار شد و در طول صد و ده سال گذشته برگزاری این نمایشگاه بدون وقفه ادامه یافته است. حتی بحران هایی نظیر بحران اقتصادی دهه ۱۹۳۰ و جنگ هم نتوانسته مانع برگزاری این نمایشگاه شود.
به گزارش سیاست روز آنلاین به نقل از منابع خبری در این نمایشگاه که یکی از بزرگترین نمایشگاه های دنیاست، تقریبا همه اتومبیل های آخرین مدل جهان و آمریکا به نمایش گذاشته می شوند. در خلال این نمایشگاه، دهها کنفرانس تخصصی، میزگرد و کنفرانس مطبوعاتی با حضور مسئولان شرکت های اتومبیل سازی برگزار می شود. قیمت بلیط ورودی این نمایشگاه ۱۴ دلار است و در آن علاوه بر اتومبیل های آخرین مدل، نمایشگاهی هم برای اتومبیل های آنتیک و قدیمی وجود دارد.
از اتومبیل های آخرین مدلی که در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته می توان به موارد زیر اشاره کرد: مدل جدید "بیتل" فولکس واگن؛ "نیسان ورسا" ؛ "سابورا ایمپرزا"؛ "شورلت مالیبو"؛ "کیا ریو سدان"؛ "لکسوس LF-Gh"؛ "جیب گراند چروکی SRT8"؛ "فیات ۵۰۰c"؛ "فورد تاروس"؛ "سوزوکی کیزاشی اپکس"؛ "هوندا سیویک"؛ "هیوندای اکسنت"؛ "سیون FR-S کوپه" و همچنین آخرین مدلهای بنز و بی ام دبلیو.
در نمایشگاه امسال بازدیدکنندگان آمریکایی به دنبال تحقق شعار ساخت آمریکا هستند. به طوری که به عنوان مثال 80 درصد از خودروی آکورد شرکت ژاپنی هوندا که در نمایشگاه امسال در معرض دید عموم قرار گرفته، در داخل آمریکا ساخته شده است. در واقع این خودرو اگرچه ساخت یک شرکت ژاپنی است، اما طراحی، تولید و بازاریابی آن در آمریکا انجام شده و تنها یک برند ژاپنی روی آن نصب شده است.
بسیاری از شرکتهای خودروسازی جهان همزمان با نمایشگاه خودروی شانگهای در چین، در نمایشگاه خودروی نیویورک نیز حضور پیدا کردهاند. پیشبینی میشود بیش از یک میلیون نفر از نمایشگاه خودروی نیویورک که تا اول ماه می برپا است، بازدید کنند.
عکس ها در ادامه مطلب